6. Ο πόνος της μέσης δεν προκαλείται από λάθος στάση του σώματος.

Το πώς καθόμαστε, στεκόμαστε ή σκύβουμε δεν προκαλεί τον πόνο στην μέση, αν και οι ενέργειες αυτές μπορεί να είναι επώδυνες. Μία ποικιλία στάσεων του σώματος είναι καλές για την μέση σας. Είναι ασφαλές το να κάθεστε, να λυγίζετε ή να σηκώσετε κάτι λυγίζοντας την μέση!

7. Ο πόνος στην μέση δεν προκαλείται από έναν αδύναμο κορμό.

Οι αδύναμοι μύες του κορμού δεν προκαλούν τον πόνο στην μέση, στην πραγματικότητα οι άνθρωποι που υποφέρουν από πόνο στην μέση, συνηθίζουν να κρατούν τους μυς της περιοχής σε ένταση, κάνοντάς τους υπερδραστήριους, δημιουργώντας μια προστατευτική απόκριση του σώματος. Το να είσαι δυνατός είναι σημαντικό, αλλά το να κρατάς συνέχεια την περιοχή αυτή σε ένταση δεν βοηθά κάπου. Είναι χρήσιμο να μάθετε να χαλαρώνετε τους μυς του κορμού κατά την διάρκεια των καθημερινών δραστηριοτήτων σας.

8. Η μέση δεν φθείρεται από την καθημερινή φόρτιση και το λύγισμά της.

Όπως η μέση γίνεται πιο δυνατή σηκώνοντας βάρη στην προπόνηση, έτσι με τον ίδιο τρόπο η κίνηση και η φόρτιση την κάνουν πιο δυνατή και πιο υγιή. Έτσι, δραστηριότητες όπως το τρέξιμο, η περιστροφή και το λύγισμα της μέσης, αλλά και το να σηκώνουμε πράγματα, είναι ασφαλείς αρκεί να ξεκινήσετε σταδιακά και να κάνετε εξάσκηση τακτικά.

9. Οι εξάρσεις του πόνου στην μέση δεν σημαίνει οτι της κάνετε κακό.

Μπορεί οι εξάρσεις του πόνου στην μέση να είναι τρομακτικές, ωστόσο δεν σχετίζονται με ζημιά στον ιστό. Συνήθως πυροδοτούνται από έλλειψη ύπνου, στρες, ένταση, ανησυχία, πεσμένη διάθεση, αδράνεια ή ασυνήθιστη δραστηριότητα. Βάζοντας αυτούς τους παράγοντες υπο τον έλεγχό σας, βοηθάτε στο να προλάβετε την επιδείνωση του πόνου. Όταν έχετε πόνο, προσπαθείστε να μείνετε ήρεμοι και να συνεχίσετε την κίνηση!

10. Οι ενέσεις, τα φάρμακα και οι επεμβάσεις συνήθως δεν είναι η θεραπεία.

Οι ενέσεις, η εγχείρηση και τα σκληρά φάρμακα δεν είναι πολύ αποδοτικά μακροπρόθεσμα στον επίμονο πόνο της μέσης. Κρύβουν ένα ρίσκο και πολλές φορές έχουν παρενέργειες. Η λύση είναι να βρείτε τρόπους που έχουν μικρότερο ρίσκο στο να σας βοηθήσουν να κοντρολάρετε τον πόνο της μέσης.

References:

https://bjsm.bmj.com/content/early/2019/12/31/bjsports-2019-101611

https://bodylogic.physio/conditions/back-pain/?fbclid=IwAR2do4ZQBZEzHUeLWaEtUoPqOP4HleshNL4C-1mEjjr6Or_zWSGPDinDsxs